Dieta wegańska – Dieta Vegan

dieta wegańska

Jeśli jesteś weganinem, to należysz do niewielkiego grona osób o wyjątkowej świadomości znaczenia wysokiej jakości dań w życiu. Pragniesz zgubić zbędne kilogramy i osiągnąć wymarzony cel, lecz świadomie chcesz wykluczyć ze swojej diety produkty pochodzenia zwierzęcego to dieta Vegan jest dla Ciebie.

Co to jest dieta wegańska?

Weganizm jest jedną z odmian wegetarianizmu, która zakłada całkowite wykluczenie mięsa oraz produktów odzwierzęcych. Z diety wegańskiej korzystają przede wszystkim osoby, dla których ekologia jest bliska, ale także wybierana jest przez tych dbających o zdrowy tryb życia. Sprawdza się również u osób, które usiłują zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Pomaga też zwalczyć wiele chorób, a w szczególności tych cywilizacyjnych, które stają się coraz większym problemem. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że nie dla każdego ta dieta może być sprzyjająca.

Ta dieta zakłada spożywanie tylko i wyłącznie produktów, które są pochodzenia roślinnego. Jednak odrzucając produkty mięsne i te pochodzenia zwierzęcego, należy zastąpić je odpowiednimi zamiennikami, by nie przyczynić się do niedoborów. Podstawowe produkty, jakie znajdują się w piramidzie każdego weganina, to między innymi zboża, owoce i warzywa, a także rośliny strączkowe, orzechy, grzyby oraz rośliny oleiste takie jak: siemię lniane, sezam, czy pestki dyni. Mleko zamienić można napojami roślinnymi, natomiast z serów można spożywać tofu, czyli ser twarogowy, który otrzymywany jest z mleka sojowego. W diecie wegańskiej powinno ograniczyć się do minimum spożywanie cukru, miodu, a także kawy i herbaty. Istotne jest również to, w jaki sposób przygotowywane są potrawy. Najlepiej spożywać produkty surowe, ponieważ nie tracą one swoich witamin i minerałów. Jednak jak powinna wyglądać odpowiednio zbilansowana dieta wegańska? Spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie!

Czy dieta vegańska jest zdrowa?

Są jej zwolennicy, ale także przeciwnicy, stąd zdania w tej kwestii są bardzo podzielone. Miłośnicy diety roślinnej uważają, że jest ona zdrowa i sprzyja zdrowiu, gdy jest odpowiednio zbilansowana, a przede wszystkim zróżnicowana. Są jednak tacy, którzy sądzą, że ten rodzaj diety powoduje niedobory białka oraz różnego rodzaju minerałów. Nie do końca jest to prawdą, ponieważ białko roślinne składa się z 8-9 aminokwasów, natomiast zwierzęce zawiera ich około 20. Człowiek potrzebuje około 8 aminokwasów, a co za tym idzie, białko roślinne jest w stanie uzupełnić mu ich odpowiednią ilość, by nie doprowadzić do niedoborów. Białko zastępuje się między innymi warzywami strączkowymi, soją, produktami zbożowymi oraz orzechami. Warto również podkreślić fakt, iż jego niedobór jest mniej groźny, niż nadmiar. Do tej drugiej przypadłości może doprowadzić dieta zawierająca produkty zwierzęce, a niestety nadmiar białka może doprowadzić do zakwaszania organizmu i innego rodzaju schorzeń, które są bardzo niebezpieczne dla zdrowia.

Są również głosy o tym, że dieta dla wegan powodować może niedobory wapnia, co nie do końca jest zgodne z prawdą, ponieważ w produktach roślinnych takich jak mleko sojowe, jarmuż, tofu, brokuły, orzechy brazylijskie, nasiona sezamu oraz migdały. Jak już wcześniej zostało wspomniane, nadmiar białka zakwasza organizm, a więc w czasie, gdy spożywa się dużo mięsa jest się na to bardziej narażonym. Jako że wapń jest budulcem kości i zębów, to także reguluje gospodarkę kwasowo-zasadową w organizmie, a więc osoby sięgające po mięso potrzebują znacznie więcej wapnia, w przeciwieństwie do osób, które są na diecie wegańskiej.

Dieta dla wegan – menu wegańskie

Obalamy mit, że dieta wegańska nie dostarcza wystarczającej ilości protein. Najwyższej jakości dieta roślinna, składająca się z białek roślinnych- strączków, kasz, orzechów i soji. W połączeniu ze źródłami węglowodanów i tłuszczy. Pełna gama warzyw i owoców. Z tych produktów, tworzymy idealną kompozycję pysznych posiłków, które zapewnią Ci najwyższej jakości zbilansowane posiłki. Dieta wegańska to 5 zbilansowanych posiłków. W diecie Vegan 2500 podwieczorek zastępuje dodatkowy pełnowartościowy posiłek. Sprawdź dostępne warianty.

Menu na najbliższy tydzień

Menu może ulec zmianie. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania niewielkich korekt w menu. Jednocześnie staramy się, aby takie sytuacje miały miejsce jak najrzadziej.

Śniadanie
czekoladowy budyń jaglany z daktylami i wiórkami kokosowymi
II śniadanie
pancake bananowe z musem malinowym
Obiad
spaghetti trapanese z prażonymi migdałami
Podwieczorek
krem z zielonego groszku z płatkami migdałów
Kolacja
sałatka z komosą ryżową i tofu w orzechach
Śniadanie
sałatka z białej fasoli, buraka i pomarańczy
II śniadanie
pudding chia z musem truskawkowym
Obiad
tortilla z falafelami i surówką
Podwieczorek
chłodnik litewski wegański
Kolacja
papryka faszerowana kaszą jaglaną i warzywami
Śniadanie
bułka razowa z wędzonym tofu i warzywami
II śniadanie
baton owsiany z owocami
Obiad
bolognese wegańskie
Podwieczorek
Brownie z fasoli
Kolacja
pasta bezjajeczna z warzywami i pieczywem
Śniadanie
owsianka piernikowa z bakaliami i jabłkiem
II śniadanie
baton owsiany
Obiad
paprykowy gulasz węgierski z ciecierzycą i ryżem
Podwieczorek
krem z dyni ze słonecznikiem
Kolacja
soczewica z dynią i wędzoną papryką
Śniadanie
wegańskie naleśniki a’la burrito
II śniadanie
mus z kaszy jaglanej z mango
Obiad
makaron ze szpinakiem w sosie z suszonych pomidorów z prażonymi migdałami
Podwieczorek
budyń z orzechami
Kolacja
wegańska fasolka po bretońsku z pieczywem
Śniadanie
granola orzechowo-bakaliowa z musem owocowym
II śniadanie
Placuszki ziemniaczane z konfiturą cebulową
Obiad
malijski gulasz z masłem orzechowym i ryżem
Podwieczorek
ribollita z jarmużem
Kolacja
sałatka z tofu i ciecierzycą
Śniadanie
ryż na mleku z masłem orzechowym
II śniadanie
smoothie jabłkowe z chia
Obiad
Makaron teriyaki z grillowanym tofu
Podwieczorek
zupa pomidorowa z ryżem
Kolacja
kaszotto z kapustą włoską i ciecierzycą

Czy dieta wegańska wspomaga proces odchudzania?

Specjaliści potwierdzają, że przejście na dietę wegańską może zmniejszyć ryzyko zachorowalności na choroby zwyrodnieniowe, cukrzycę typu drugiego, a także schorzeń związanych z układem krążenia oraz nerek. Dodatkowo weganie w porównaniu do osób spożywających mięso mają zdecydowanie niższy poziom cholesterolu, a także niższe ciśnienie krwi oraz współczynnik BMI. Sama w sobie dieta roślinna nie jest odchudzająca, aczkolwiek są osoby, u których zaobserwowano spadek wagi. Jeśli będzie ona niskokaloryczna, wówczas możliwe jest zrzucenie nawet kilograma w ciągu tygodnia. Jednak zrezygnowanie z produktów mięsnych i nabiału, a także jajek wcale nie jest takie łatwe. Są również osoby, przez które praktykowana jest wegańska dieta odchudzająca, ale czasami pozwalają sobie na odrobinę produktów odzwierzęcych.

Posiłki wegańskie, które zawierają warzywa, a także produkty pełnoziarniste, które posiadają niski indeks glikemiczny, dzięki czemu poziom cukru we krwi reguluje się. A co najważniejsze większość produktów, które spożywa się będąc na tej diecie są bogate w błonnik, który odgrywa dużą rolę w procesie odchudzania. A dzieje się tak dlatego, że wchłania on wodę, a następnie pęcznieje w żołądku, a co za tym idzie reguluje pracę jelit, niweluje problemy trawienne, a także daje uczucie sytości. Dodatkowo pomaga przy dokuczających zaparciach oraz regularnym wypróżnianiu się. A więc jeśli chcesz zdecydować się na weganizm dieta ta znacznie poprawia zdrowy styl życia, zmniejsza ryzyko zachorowalności na różnego rodzaju schorzenia, a w tym wspomaga proces odchudzania. Spożywając każdego dnia warzywa i owoce pomagasz swojemu organizmowi regulować różnego rodzaju procesy trawienne, a także dostarczysz mu licznych składników odżywczych.

Detoks wegański – czy naprawdę działa?

Detoks sam w sobie stał się popularną metodą na oczyszczenie organizmu z toksyn oraz złogów. Jeśli czujesz, że Twój organizm jest przeciążony, masz mniej energii niż zwykle, a może zbyt często chorujesz? Być może wegański detoks Cię zainteresuje. Przed jego przystąpieniem należy zapewnić sobie dostęp do świeżych warzyw oraz owoców, dlatego najlepiej wykonać go późną wiosną, jesienią lub latem. Taki detox wegański można wykonywać 2 lub 3 razy do roku, powinien on trwać od trzech dni do maksymalnie tygodnia. W tym czasie należy dużo wypoczywać, ponieważ jest to niecodzienny szok dla organizmu.

Należy wtedy spożywać posiłki z gotowanych lub surowych owoców i warzyw. Trzy razy dziennie zaleca się się picie tłoczonych soków warzywnych o owocowych, takich wykonanych samodzielnie, ponieważ one zawierają największą ilość aktywnych enzymów. Na ten czas trzeba zrezygnować z ryżów, makaronów, kasz, a także przetworów mlecznych, mięsa i jaj. Jedyny tłuszcz, który jest dopuszczalny to tłoczony na zimno olej lniany. Na cały okres trwania detoksu trzeba zrezygnować z doprawiania posiłków solą i pieprzem, zamiast tego można użyć majeranku, bazylii, tymianku, rozmarynu, szałwii, gałki muszkatołowej, a także kopru włoskiego. Odpuść sobie także picie kawy, herbaty zielonej, czy czarnej. Możesz zastąpić je herbatą rumiankową lub miętową, ponieważ nie zakłócą całego procesu oczyszczania organizmu. Oczywiście nie można zapomnieć o regularnym piciu wody, która wspomaga detoks. Podsumowując, u wielu osób detoks przyniósł zadowalające skutki i stale go powtarzają. Może warto podjąć to wyzwanie?

Jeśli zdecydowali się Państwo również na spróbowanie tej diety, zachęcamy do tego, by catering Katowice cennik i dowóz poznać i uzgodnić bezpośrednio z nami. Gdy bliższy jest Ci nasz catering Gdańsk cennik również jest on tam taki sam.

Jak wygląda przykładowy jadłospis wegański?

Sporo osób doceniło już zalety płynące z przejścia na dietę roślinną, jednak powodów do podjęcia takiej decyzji jest całkiem sporo. Dla niektórych dieta veganska jest kwestią etyczną, natomiast są tacy, dla których ma ona pozytywne działanie na smukłą sylwetkę. Jednak planując przejście na taką dietę nie oznacza to tylko i wyłącznie odrzucenia mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego, ponieważ należy odpowiednio dostarczać organizmowi różnego rodzaju składniki odżywcze, by mógł on prawidłowo funkcjonować. Należy w innej formie dostarczyć mu witaminy B12, licznych minerałów oraz potrzebnej witaminy D.

Menu wegańskie składa się przede wszystkim roślin strączkowych takich jak soczewica, fasola, ciecierzyca, groch, a także soja. Mają one zastąpić białko zwierzęce. Oprócz tego zielone warzywa powinny być nieodłącznym elementem jadłospisu ze względu na wysoką zawartość witamin. W celu zagłębienia się dokładniej w to, jak powinna być zbilansowana weganska dieta należy spojrzeć na przykładową piramidę żywieniową i stosować ją przy każdym posiłku, by niczego w nim nie zabrakło.

Czy dieta wegańska jest dla każdego?

Nie dla każdego dieta weganska na odchudzanie będzie w pełni bezpieczna, a nawet można sobie zrobić nią krzywdę. Wegański jadłospis odchudzający lub każdy inny wykluczający mięso i produkty odzwierzęce jest niewskazany dla osób, które cierpią na jakąkolwiek chorobę autoimmunologiczną, a także chorobę skóry, tarczycy, zaburzenia hormonalne, schorzenia związane z jelitami i układem trawiennym. Nie jest również zalecana u tych, którzy leczą się na nowotwór, anemię, osteoporozę oraz niedobory witamin. Dzieje się tak dlatego, że taki organizm nie jest w stanie prawidłowo przyswoić wszystkie składniki odżywcze, co może skutkować nawet zagrożeniem życia.

Błędne jest także myślenie, że skoro jakiś weganin lub wegetarianin dobrze wygląda i się czuje, nie znaczy to, że będzie tak w przypadku innej osoby, która planuje przejść na tę dietę. U jednych weganizm się sprawdzi, a u drugich całkowicie nie będzie trafnym wyborem. Oprócz tego trzeba bardzo pilnować się po przejściu na tego typu jadłospis, by uzupełniać swojemu organizmowi cenne substancje odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Co da Ci nasz catering wegański?

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, ile czasu zajmuje przygotowywanie dań na cały tydzień, a w szczególności tych wegańskich. Stworzymy dla Ciebie jadłospis wegański na tydzień, dzięki któremu zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy. Każdego dnia dostarczymy pod Twoje drzwi posiłki od śniadania po kolację, byś miał/a energii na cały dzień. Możesz sprawdzić, jak wygląda nasza dieta wegańska przykładowy jadłospis znajdziesz na naszej stronie internetowej. Przy pomocy naszego kalkulatora po wpisaniu kilku istotnych danych o sobie, możesz sprawdzić, czy wegańska dieta redukcyjna lub dieta wegańska bezglutenowa jest odpowiednia dla Ciebie. Przed rozpoczęciem tygodnia dieta wegańska menu jej jest zamieszczane na naszej stronie internetowej, a także pozostałe diety, dzięki czemu możecie Państwo dowiedzieć się, jakie posiłki będą przygotowywane podczas całego tygodnia. Taką usługę zapewni Państwu catering Gdynia cennik zależeć będzie od ilości posiłków oraz dni, w których mielibyśmy przywieźć posiłki pod Państwa drzwi.

Jeśli interesuje Cię catering Warszawa cennik wybranej diety poznasz kontaktując się z nami. Z kolei jeśli interesuje Cię dieta optymalna kalkulator znajdziesz w odpowiedniej zakładce na naszej stronie internetowej. Gdy cierpisz na cukrzycę, sprzyjająca Twojemu zdrowiu może okazać się dieta dla diabetyków, dlatego warto sprawdzić catering Kraków cennik.

Dlaczego warto wybrać nasze posiłki?

Z nami przejście na dietę będzie o wiele prostsze, a przekonało się już o tym wielu klientów. Ranking cateringów dietetycznych pokazuje, że nasza tygodniowa dieta odchudzająca przynosi ogromne rezultaty. Oprócz tego alergicy mogą zamówić u nas odpowiednie posiłki. Dostępna jest między innymi: dieta sport, catering wegetariański, dieta bez glutenu i laktozy, dieta LC, a także catering dla dzieci. Wszystkie wymienione diety udostępnia także catering Wrocław cennik otrzymacie Państwo kontaktując się z nami telefonicznie.

Doskonale wiemy, że odpowiedni jadłospis fit jest trudnym zadaniem, jednak przy naszym doświadczeniu nie będzie to trudne. Nasza działalność poszerzyła się o wiele miast, dzięki temu catering z dowozem będzie blisko Ciebie. A jest to między innymi catering Łódź cennik jest przystępny dla każdego klienta.