Powstała z myślą o osobach, które pragną przejść na dietę roślinną, a co za tym idzie chcą wyeliminować z niej wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego – mięso, nabiał, ryby czy miód. W trosce o utrzymanie prawidłowego bilansu składników odżywczych w diecie, zwiększona została ilość warzyw, zbóż, kalorycznych nasion czy orzechów. Dostarczane jest zatem pełne zapotrzebowanie na makroelementy, natomiast przydatne będzie uzupełnienie diety o dodatkową suplementację witaminy B12 oraz D3.

Wersje diety

Classic ( 5 posiłków)
Lunch (3 posiłki)

Zamów dietę

Przykładowe Menu

Śniadanie

owsianka czekoladowa z owocami

II śniadanie

sałatka brokułowa z tofu grillowanym i migdałami

Obiad

makaron z dynią i cukinią w sosie pomidorowym

Podwieczorek

sałatka Owocowa

Kolacja

tabbouleh

Śniadanie

naleśnik ze szpinakiem i tofu

II śniadanie

koktajl kokosowy z mango

Obiad

paprykowy gulasz węgierski z kaszą pęczak

Podwieczorek

meksykańska zupa kukurydziana

Kolacja

hummus buraczany z pieczywem

Śniadanie

burger z tofu z warzywami

II śniadanie

pudding jaglany z kardamonem

Obiad

makaron w pesto z rukoli ze szpinakiem i suszonymi pomidorami

Podwieczorek

krem z pomidorów z natką

Kolacja

sałatka z białej fasoli z pomarańczą

Śniadanie

manna waniliowa z musem

II śniadanie

placki ziemniaczane z sosem pomidorowym

Obiad

pizza z rukolą i warzywami

Podwieczorek

ciasto z owocami

Kolacja

cukinia faszerowana kaszą jaglaną i warzywami

Śniadanie

granola z musem malinowym

II śniadanie

zielone smoothie z nasionami chia

Obiad

bakłażan faszerowany z ryżem i brukselką

Podwieczorek

panna cotta wegańska na spodzie orzechowym

Kolacja

sałatka z komosą ryżową i botwinką

Śniadanie

ryżanka jabłkowo-gruszkowa

II śniadanie

placuszki z batatów z guacamole

Obiad

włoski kotlet z ciecierzycy z gotowanymi ziemniaczkami i fasolką

Podwieczorek

warzywny rosół z makaronem

Kolacja

kaszotto z soczewicy z dynią, fasolką szparagową, cebulką i marchewką

Śniadanie

placki jaglano-warzywne z sosem pomidorowym

II śniadanie

smoothie owocowe z chia

Obiad

makaron aglio olio ze szpinakiem, jarmużem i tofu

Podwieczorek

sałatka owocowa

Kolacja

fasolka po bretońsku

Tabela Makroskładników

Kalorie Białko Tłuszcz Węglowodany
1200-2500 10-20% 25-35% 55-65%

Te diety również mogą być odpowiednie dla Ciebie

Polecane

Czy dieta wegańska wspomaga proces odchudzania?

Specjaliści potwierdzają, że przejście na dietę wegańską może zmniejszyć ryzyko zachorowalności na choroby zwyrodnieniowe, cukrzycę typu drugiego, a także schorzeń związanych z układem krążenia oraz nerek. Dodatkowo weganie w porównaniu do osób spożywających mięso mają zdecydowanie niższy poziom cholesterolu, a także niższe ciśnienie krwi oraz współczynnik BMI. Sama w sobie dieta roślinna nie jest odchudzająca, aczkolwiek są osoby, u których zaobserwowano spadek wagi. Jeśli będzie ona niskokaloryczna, wówczas możliwe jest zrzucenie nawet kilograma w ciągu tygodnia. Jednak zrezygnowanie z produktów mięsnych i nabiału, a także jajek wcale nie jest takie łatwe. Są również osoby, przez które praktykowana jest wegańska dieta odchudzająca, ale czasami pozwalają sobie na odrobinę produktów odzwierzęcych.

Posiłki wegańskie, które zawierają warzywa, a także produkty pełnoziarniste, które posiadają niski indeks glikemiczny, dzięki czemu poziom cukru we krwi reguluje się. A co najważniejsze większość produktów, które spożywa się będąc na tej diecie są bogate w błonnik, który odgrywa dużą rolę w procesie odchudzania. A dzieje się tak dlatego, że wchłania on wodę, a następnie pęcznieje w żołądku, a co za tym idzie reguluje pracę jelit, niweluje problemy trawienne, a także daje uczucie sytości. Dodatkowo pomaga przy dokuczających zaparciach oraz regularnym wypróżnianiu się. A więc jeśli chcesz zdecydować się na weganizm dieta ta znacznie poprawia zdrowy styl życia, zmniejsza ryzyko zachorowalności na różnego rodzaju schorzenia, a w tym wspomaga proces odchudzania. Spożywając każdego dnia warzywa i owoce pomagasz swojemu organizmowi regulować różnego rodzaju procesy trawienne, a także dostarczysz mu licznych składników odżywczych.

Detoks wegański – czy naprawdę działa?

Detoks sam w sobie stał się popularną metodą na oczyszczenie organizmu z toksyn oraz złogów. Jeśli czujesz, że Twój organizm jest przeciążony, masz mniej energii niż zwykle, a może zbyt często chorujesz? Być może wegański detoks Cię zainteresuje. Przed jego przystąpieniem należy zapewnić sobie dostęp do świeżych warzyw oraz owoców, dlatego najlepiej wykonać go późną wiosną, jesienią lub latem. Taki detox wegański można wykonywać 2 lub 3 razy do roku, powinien on trwać od trzech dni do maksymalnie tygodnia. W tym czasie należy dużo wypoczywać, ponieważ jest to niecodzienny szok dla organizmu.

Należy wtedy spożywać posiłki z gotowanych lub surowych owoców i warzyw. Trzy razy dziennie zaleca się się picie tłoczonych soków warzywnych o owocowych, takich wykonanych samodzielnie, ponieważ one zawierają największą ilość aktywnych enzymów. Na ten czas trzeba zrezygnować z ryżów, makaronów, kasz, a także przetworów mlecznych, mięsa i jaj. Jedyny tłuszcz, który jest dopuszczalny to tłoczony na zimno olej lniany. Na cały okres trwania detoksu trzeba zrezygnować z doprawiania posiłków solą i pieprzem, zamiast tego można użyć majeranku, bazylii, tymianku, rozmarynu, szałwii, gałki muszkatołowej, a także kopru włoskiego. Odpuść sobie także picie kawy, herbaty zielonej, czy czarnej. Możesz zastąpić je herbatą rumiankową lub miętową, ponieważ nie zakłócą całego procesu oczyszczania organizmu. Oczywiście nie można zapomnieć o regularnym piciu wody, która wspomaga detoks. Podsumowując, u wielu osób detoks przyniósł zadowalające skutki i stale go powtarzają. Może warto podjąć to wyzwanie?

Jeśli zdecydowali się Państwo również na spróbowanie tej diety, zachęcamy do tego, by catering Katowice cennik i dowóz poznać i uzgodnić bezpośrednio z nami. Gdy bliższy jest Ci nasz catering Gdańsk cennik również jest on tam taki sam.

Jak wygląda przykładowy jadłospis wegański?

Sporo osób doceniło już zalety płynące z przejścia na dietę roślinną, jednak powodów do podjęcia takiej decyzji jest całkiem sporo. Dla niektórych dieta veganska jest kwestią etyczną, natomiast są tacy, dla których ma ona pozytywne działanie na smukłą sylwetkę. Jednak planując przejście na taką dietę nie oznacza to tylko i wyłącznie odrzucenia mięsa i produktów pochodzenia zwierzęcego, ponieważ należy odpowiednio dostarczać organizmowi różnego rodzaju składniki odżywcze, by mógł on prawidłowo funkcjonować. Należy w innej formie dostarczyć mu witaminy B12, licznych minerałów oraz potrzebnej witaminy D.

Menu wegańskie składa się przede wszystkim roślin strączkowych takich jak soczewica, fasola, ciecierzyca, groch, a także soja. Mają one zastąpić białko zwierzęce. Oprócz tego zielone warzywa powinny być nieodłącznym elementem jadłospisu ze względu na wysoką zawartość witamin. W celu zagłębienia się dokładniej w to, jak powinna być zbilansowana weganska dieta należy spojrzeć na przykładową piramidę żywieniową i stosować ją przy każdym posiłku, by niczego w nim nie zabrakło.

Czy dieta wegańska jest dla każdego?

Nie dla każdego dieta weganska na odchudzanie będzie w pełni bezpieczna, a nawet można sobie zrobić nią krzywdę. Wegański jadłospis odchudzający lub każdy inny wykluczający mięso i produkty odzwierzęce jest niewskazany dla osób, które cierpią na jakąkolwiek chorobę autoimmunologiczną, a także chorobę skóry, tarczycy, zaburzenia hormonalne, schorzenia związane z jelitami i układem trawiennym. Nie jest również zalecana u tych, którzy leczą się na nowotwór, anemię, osteoporozę oraz niedobory witamin. Dzieje się tak dlatego, że taki organizm nie jest w stanie prawidłowo przyswoić wszystkie składniki odżywcze, co może skutkować nawet zagrożeniem życia.

Błędne jest także myślenie, że skoro jakiś weganin lub wegetarianin dobrze wygląda i się czuje, nie znaczy to, że będzie tak w przypadku innej osoby, która planuje przejść na tę dietę. U jednych weganizm się sprawdzi, a u drugich całkowicie nie będzie trafnym wyborem. Oprócz tego trzeba bardzo pilnować się po przejściu na tego typu jadłospis, by uzupełniać swojemu organizmowi cenne substancje odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Co da Ci nasz catering wegański?

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, ile czasu zajmuje przygotowywanie dań na cały tydzień, a w szczególności tych wegańskich. Stworzymy dla Ciebie jadłospis wegański na tydzień, dzięki któremu zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy. Każdego dnia dostarczymy pod Twoje drzwi posiłki od śniadania po kolację, byś miał/a energii na cały dzień. Możesz sprawdzić, jak wygląda nasza dieta wegańska przykładowy jadłospis znajdziesz na naszej stronie internetowej. Przy pomocy naszego kalkulatora po wpisaniu kilku istotnych danych o sobie, możesz sprawdzić, czy wegańska dieta redukcyjna lub dieta wegańska bezglutenowa jest odpowiednia dla Ciebie. Przed rozpoczęciem tygodnia dieta wegańska menu jej jest zamieszczane na naszej stronie internetowej, a także pozostałe diety, dzięki czemu możecie Państwo dowiedzieć się, jakie posiłki będą przygotowywane podczas całego tygodnia. Taką usługę zapewni Państwu catering Gdynia cennik zależeć będzie od ilości posiłków oraz dni, w których mielibyśmy przywieźć posiłki pod Państwa drzwi.

Jeśli interesuje Cię catering Warszawa cennik wybranej diety poznasz kontaktując się z nami. Z kolei jeśli interesuje Cię dieta optymalna kalkulator znajdziesz w odpowiedniej zakładce na naszej stronie internetowej. Gdy cierpisz na cukrzycę, sprzyjająca Twojemu zdrowiu może okazać się dieta dla diabetyków, dlatego warto sprawdzić catering Kraków cennik.

Dlaczego warto wybrać nasze posiłki?

Z nami przejście na dietę będzie o wiele prostsze, a przekonało się już o tym wielu klientów. Ranking cateringów dietetycznych pokazuje, że nasza tygodniowa dieta odchudzająca przynosi ogromne rezultaty. Oprócz tego alergicy mogą zamówić u nas odpowiednie posiłki. Dostępna jest między innymi: dieta sport, catering wegetariański, dieta bez glutenu i laktozy, dieta LC, a także catering dla dzieci. Wszystkie wymienione diety udostępnia także catering Wrocław cennik otrzymacie Państwo kontaktując się z nami telefonicznie.

Doskonale wiemy, że odpowiedni jadłospis fit jest trudnym zadaniem, jednak przy naszym doświadczeniu nie będzie to trudne. Nasza działalność poszerzyła się o wiele miast, dzięki temu catering z dowozem będzie blisko Ciebie. A jest to między innymi catering Łódź cennik jest przystępny dla każdego klienta.