kurczak z ryżem i warzywami

Dieta, która w szczególności sprawdzi się u osób, które z powodu spożywania glutenu oraz laktozy są narażone na dolegliwości ze strony swojego układu pokarmowego. Produkty te zastąpione są składnikami pozbawionymi nabiału z laktozą oraz glutenu. W zamian w potrawach znajdują się zamienniki pochodzenia roślinnego, kasza gryczana czy tapioka. Zbilansowane posiłki zapewniają niezbędną energię, a także umożliwiają pozbycie się przykrych dolegliwości. Równowaga i prawidłowa praca układu pokarmowego zostaje przywrócona.

Wersje diety

Classic (5 posiłków)
Sport (6 posiłków)
Lunch (3 posiłki)

Zamów dietę

Przykładowe Menu

Śniadanie

płatki gryczane czekoladowe z owocami

II śniadanie

placki cukiniowe z guacamole

Obiad

Lasagne wołowa z fasolką szparagową z orzechami

II obiad (2500, 3000 kcal)

makaron ryżowy z rzodkiewką, czosnkiem i jarmużem z kurczakiem

Podwieczorek

Sernik z tofu z owocami

Kolacja

tabbouleh

Śniadanie

naleśnik ze szpinakiem i kurczakiem

II śniadanie

Koktajl jabłkowo-bananowy

Obiad

Paprykowy gulasz węgierski z kurczakiem i kaszą jaglaną z surówką

II obiad (2500, 3000 kcal)

grillowany filet w pesto koperkowym z ryżem i surówką

Podwieczorek

meksykańska zupa kukurydziana

Kolacja

hummus buraczany z pieczywem

Śniadanie

kanapki z wieprzowiną szarpaną i warzywami

II śniadanie

shake jaglany z kardamonem na mleku sojowym

Obiad

Makaron z kurczakiem w pesto z rucoli ze szpinakiem

II obiad (2500, 3000 kcal)

rolada wołowa z ogórkiem kiszonym i cebulą z kaszą gryczaną i surówką

Podwieczorek

krem z pomidorów z natką

Kolacja

sałatka z białej fasoli z pomarańczą

Śniadanie

płatki jaglane waniliowe z owocami

II śniadanie

placki ziemniaczane z sosem pomidorowym

Obiad

Bezglutenowa pizza z kurczakiem rucolą i warzywami

II obiad (2500, 3000 kcal)

leczo z boczniakami z kurczakiem, ciecierzycą i suówką z białej kapusty

Podwieczorek

ciasto z owocami

Kolacja

cukinia faszerowana kaszą jaglaną i warzywami

Śniadanie

granola paleo z jogurtem bananowym bez laktozy

II śniadanie

Zielone smoothie z nasionami chia

Obiad

Tuńczyk z komosą ryżowa i surówka z pekińskiej

II obiad (2500, 3000 kcal)

filet w sosie musztardowo-miodowym z ryżem i kalarepką

Podwieczorek

panna cotta na spodzie orzechowym

Kolacja

sałatka z komosą ryżową, botwinką i kurczakiem w orzechach

Śniadanie

ryżanka jabłkowo-gruszkowa

II śniadanie

pomidory faszerowane szprotkami i ogórkiem konserwowym

Obiad

pulpeciki meksykańskie w sosie pomidorowym z ryżem i fasolką szparagową

II obiad (2500, 3000 kcal)

carbonara z makaronem i boczkiem

Podwieczorek

rosół z makaronem

Kolacja

kaszotto z soczewicy z dynią, fasolką szparagową, cebulką i marchewką

Śniadanie

placki jaglano- warzywne z sosem pomidorowym

II śniadanie

Smoothie mango bez laktozy

Obiad

makaron ryżowy z tuńczykiem i pomidorami

II obiad (2500, 3000 kcal)

filet z jajkiem sadzonym z komosa ryżową i brokułem

Podwieczorek

chłodnik bez laktozy z botwinki

Kolacja

fasolka po bretońsku

Tabela Makroskładników

Kalorie Białko Tłuszcz Węglowodany
1200-2500 10-20% 30-40% 45-55%

Te diety również mogą być odpowiednie dla Ciebie

Polecane

Co to jest gluten i laktoza?

Warto zacząć od tego, czym właściwie jest gluten i kto powinien z niego zrezygnować na dobre. A mianowicie gluten jest to mieszanina białek roślinnych, która występuje w zbożach takich jak: żyto, jęczmień, pszenżyto, ale i również w orkisz. Cechą glutenu jest kleistość, która powoduje, że ciasto w procesie wyrabiania nabiera ciągliwej konsystencji. Dzięki temu podczas wypiekania rośnie. Jednak u wielu osób, produkty zawierające gluten wywołują silną alergię. Przypadłość ta nazywana jest inaczej nietolerancją glutenu i jest to bardzo groźna choroba, która prowadzi do uszkodzenia kosmków jelitowych. Gdy bagatelizuje się oznaki alergii i nie przestrzega odpowiedniej diety może to doprowadzić do celiakii.

Jeśli chodzi o laktozę, najprościej mówiąc jest to cukier mleczny, a dokładniej dwucukier, który składa się z glukozy i galaktozy. W naturze występuje jedynie w mleku ssaków. Jest ono bowiem źródłem łatwo przyswajalnej energii, stymuluje rozwój zmysłu smaku, a także dobrze wpływa na gospodarkę hormonalną. By organizm poradził sobie z przetrawieniem laktozy potrzebna jest do tego laktaza, czyli enzym, który rozkłada laktozę na cukry proste. Laktozę zawiera między innymi: mleko i produkty mleczne takie jak: mleko w proszku, jogurty, kefiry, sery różnego rodzaju, serki homogenizowane, wiejskie i topione, lody, śmietany, maślanki i wiele innych.

Dieta bezglutenowa i bez laktozy – czy da się je połączyć?

Czasami zdarza się, że przy nietolerancji glutenu pojawia się również alergia na produkty mleczne. Taka dieta jest pozbawiona laktozy i staje się wówczas formą leczenia organizmu, który nie jest w stanie przetrawić cukru, znajdującego się w mleku. Dieta przy tej przypadłości całkowicie wyklucza produkty zawierające laktozę. Czasami po prostu ogranicza się spożycie tego typu produktów, by zminimalizować objawy alergii.

Osoby z pierwotnym lub nabytym niedoborem laktozy, nie są zmuszone do całkowitego eliminowania produktów, które zawierają cukier mleczny. A więc mogą je spożywać tylko w nieco mniejszych ilościach. Ci, którzy cierpią na wrodzony niedobór laktozy obowiązuje całkowita eliminacja produktów, które zawierają laktozę. Żeby nie zagrozić własnemu życiu i zdrowiu, powinny zdecydować się na potrawy bez laktozy.

Są jednak osoby, które tolerują niewielkie ilości cukru mlecznego i śmiało mogą pozwolić sobie na jednorazową dawkę laktozy. Wówczas mają możliwość spożywania produktów mlecznych, które zostały poddane procesowi fermentacji, a są to kefiry, maślanki, kwaśna śmietana, jogurty, a także sery pleśniowe. Są one akceptowane przez alergika, dlatego, że zawarte w tych produktach bakterie probiotyczne produkują laktozę, czyli wspomagają proces rozkładu cukru mlecznego.

Czasami zdarza się, że osoba jest uczulona na gluten oraz laktozę. Wtedy ułożenie diety może być naprawdę trudne, ale bez obaw, ponieważ jedzenie bez laktozy i glutenu jest możliwe. Nasza pomoc może okazać się dla alergików niezastąpiona, ponieważ dieta bez glutenu i nabiału znajduje się w naszej ofercie. Również w tym przypadku postanowiliśmy wyjść na pomoc osobom, które cierpią na te przypadłości, by zapewnić im odpowiednio urozmaicone posiłki na cały tydzień. Nawet przy tak restrykcyjnej diecie jesteśmy w stanie stworzyć posiłki, które ze spokojem dostarczą dzienne zapotrzebowanie organizmu na różnego rodzaju witaminy i minerały. Sprawiamy, że dieta bez glutenu i laktozy będzie smaczna, a co najważniejsze zdrowa.

Jakie produkty bez glutenu i laktozy odżywią organizm?

Dania bez laktozy i glutenu muszą być odpowiednio zbilansowane, by kompleksowo odżywić organizm. Przy nietolerancji glutenu mogą wystąpić niedobory witamin E, A, z grupy B, magnezu, a także kwasu foliowego. Wynika to z tego, że osoba uczulona ma zaburzoną wchłanialność mikroskładników, ale i również dieta ta nazywana jest eliminacyjną, dlatego też należy zadbać o odpowiednie zamienniki, a także suplementację niezbędnych witamin i minerałów. W przypadku diety pozbawionej laktozy sytuacja ma się nieco podobnie, ponieważ wyłączając produkty mleczne, organizm nie dostarcza sobie odpowiedniej ilości wapnia, który jest głównym budulcem kości, a także zębów. Dodatkowo bierze czynny udział w przesyłaniu sygnałów nerwowych, pracy mięśni gładkich, a także mięśnia sercowego.
By nie utracić witamin i minerałów, dieta bez glutenu i laktozy musi zawierać produkty takie jak: sery żółte, jaja, napoje ryżowe, sojowe, a także migdałowe. Sprawdzą się także rośliny strączkowe, owoce i warzywa np. brokuły, czy kalafior, kasza jaglana, a także komosa ryżowa. Uzupełnieniem diety będą orzechy, nasiona maku, chia, a także słonecznika. Bez oporu obiad bezglutenowy z miesem może być przyrządzony dla alergika, ponieważ dostarczy mu wiele cennych składników, które uzupełnią pokłady energii. Na wielu stronach internetowych dostępne są produkty bez glutenu i laktozy lista zawiera wszystkie towary, które mogą spożywać uczuleni na te właśnie składniki.

Czy produkty bez laktozy i glutenu są łatwo łatwo dostępne?

W obecnym czasie dieta bez nabiału i glutenu nie stanowi większego problemu, ponieważ wielu producentów decyduje się na wersje produktów, które są pozbawione glutenu oraz laktozy. Unikanie produktów zawierających gluten i laktozę stało się popularne, przez co są łatwiej dostępne w wielu sklepach spożywczych. Tylko z pozoru wydaje się, że posiłki, jakie musi zawierać dieta bez laktozy i glutenu są niezwykle trudne do przygotowania, a także dostępność produktów. Niewielu jednak wie, że osoby cierpiące na nietolerancję glutenu mogą bez oporów spożywać produkty takie jak: soja, kukurydza, kasza gryczana, soczewica, groch, kasza jaglana i wiele innych produktów, które są do kupienia w praktycznie każdym sklepie i ze spokojem można wykonać z nich dużo smacznych dań.

Jak urozmaicić jadłospis bezglutenowy i bezmleczny?

Są tacy, którzy nie wyobrażają się jak może wyglądać dieta bez pszenicy i mleka, jednak są zamienniki tych produktów. Jeśli chodzi o zastąpienie mąki pszennej w sklepach znaleźć można duży wybór jej bezglutenowej wersji, a przykładowo będzie to mąka ryżowa, gryczana, kukurydzana, sojowa lub z cieciorki. Ze spokojem można z nich wykonać wiele potraw, które dotychczas były spożywane przez alergika. Popularne też są mąki z orzechów, które świetnie sprawdzają się w wypiekach, ale także naleśników. A więc dieta bez mąki pszennej wcale nie jest niemożliwa, ponieważ po odpowiednim zapoznaniu się z właściwościami i typowymi zastosowaniami każdej z nich można wyczarować naprawdę świetne ciasta i nie tylko.

Jednak nie każdy człowiek ma na tyle wyobraźni i czasu na to, by jego dieta bez mleka i glutenu była odpowiednio urozmaicona i ciekawa. Można temu zapobiec, wykupując catering bezglutenowy i bez laktozy. W ten sposób nie trzeba nieustannie kontrolować źródła glutenu i innych składników, które powinny być wyeliminowane z codziennego jadłospisu. Dzięki specjalistom, którzy każdego dnia przygotowują dania dla alergików i nie tylko, kolacja bez glutenu bez laktozy i wielu innych produktów, naprawdę nie stanowi problemu. Jedzenie jest ich wielką pasją, a dodatkowo wiedzą, że dla wielu ludzi jest to niesamowicie ogromnym problemem i dlatego przychodzą z pomocą! Nasi pracownicy dzięki swojemu doświadczeniu wiedzą, w jaki sposób przygotować danie, by zadowolić klienta. Dla niektórych dieta jest bardzo ważną kwestią, od której może zależeć naprawdę wiele.

Utrzymanie zdrowej diety i stylu życia jest trudnym wyzwaniem, jednak z naszą pomocą będzie to dla Państwa przyjemnością. Wystarczy tylko wypełnić formularz na stronie, by otrzymać zarys potencjalnej diety oraz skontaktować się z nami w celu uzgodnienia szczegółów. Jeśli nie wiesz jak dobrac diete, zadzwoń do nas lub sprawdź nasz kalkulator dietetyczny. Wytłumaczymy Ci na czym polega przykładowa dieta Low Carb, a także wymagająca dieta dla dzieci. Gdy interesuje Cię fit catering Wrocław lub fit catering Łódź, możesz zamówić tam również każdą dietę, która jest dostępna na naszej stronie internetowej. Może to być popularna dieta wegetarianska lub dieta odchudzajaca, z której efektów jest zadowolonych wielu klientów.

Gdzie nas znajdziesz?

Nasza firma działa na terenie wielu miast, w związku z tym fit catering Warszawa nie obejmuje tylko tego miasta, ponieważ wybrana przez Ciebie dieta dowóz i pyszne posiłki każdego dnia zapewnia również fit catering Kraków oraz fit catering Katowice. W każdym mieście możliwa jest najtansza dieta na mase, co daje posiłki na mase do pracy, dzięki którym efekty na siłowni będą jeszcze lepsze. Nie jest nam straszna również dieta vegańska, którą odpowiednio urozmaicamy.

W sytuacji, gdy martwi Cię to, że dieta fit jadłospis w niektórych firmach nie jest udostępniany na cały tydzień, u nas tak nie jest, ponieważ fit catering Gdańsk oraz fit catering Gdynia i pozostałe oddziały dbają o to, by jadłospis był udostępniany na każdy dzień tygodnia.