Dieta Bezglutenowa i Bezlaktozowa – Gluten&Lactose Free

Posiłek diety pudełkowej bez glutenu i laktozy

Twoim celem jest utrata zbędnych kilogramów lub poprawa wyników sportowych, lecz odczuwasz dyskomfort spożywając produkty mleczne i pszenicę? Czyli zawierające laktozę i gluten. To specjalnie dla Ciebie stworzyliśmy program diety Gluten+Lactose free, zawierającej pełną gamę najwyższej jakości produktów roślinnych i zwierzęcych z wykluczeniem tych, które mogą wywoływać problemy trawienne u osób wrażliwych. Ciesz się doskonałą sylwetką i nie martw się już więcej o dyskomfort.

Dieta bezglutenowa – dla kogo?

W ostatnim czasie przejście na dietę bezglutenową stało się modne, a dzieje się tak między innymi dlatego, że sporo osób po jej zastosowaniu, zauważyło u siebie spadek masy ciała. Korzystanie z diety bezglutenowej w pierwszej kolejności zalecane jest osobom, których organizm nie toleruje glutenu w żadnej postaci. Chory na celiakię jest zobowiązany do tego, by wprowadzić do swojej diety produkty bezglutenowe.

Jeśli natomiast chodzi o tych, u których wykryto alergię na gluten, zastosowanie odpowiedniej diety bezglutenowej może sprawić, że uczulenie z czasem znacznie się zmniejszy lub całkowicie zniknąć. Osoby nie mające stwierdzonej alergii, nie powinny myśleć o diecie bezglutenowej, ponieważ określa się ją dietą eliminacyjną. Wprowadzenie jej jest możliwe tylko i wyłącznie pod nadzorem lekarza, gdyż jej ograniczający charakter wymaga odpowiedniego zbilansowania jadłospisu. W przeciwnym razie może wywołać niedobory w organizmie.

Dieta bez glutenu i laktozy – catering bezglutenowy

Zamów dietę gluten+lactose free w wariancie light – 5 posiłków oraz Supersport- 6 posiłków z dodatkowym pełnowartościowym obiadem. Sprawdź dostępne warianty od 1500 do 3500 kcal.

Dieta bezglutenowa jadłospis na tydzień – wygoda i komfort każdego dnia!

Doskonale wiemy o tym, że obiad bez glutenu i laktozy jest dość trudny do wykonania, dlatego nasi kucharze są dla Ciebie i stworzą również śniadanie bez glutenu i laktozy. Otrzymasz posiłki, które dodadzą Ci siły do działania na cały dzień, a może to być chociażby obiad bezglutenowy z kurczakiem i dodatkami. Należy pamiętać o tym, że przecież zdrowa dieta nie oznacza niesmacznych dań, trzeba tylko odpowiednio do niej podejść. Gdy jesteś uczulony/a na mleko krowie, również nie musisz się zamartwiać, ponieważ dostępna jest u nas dieta bez nabiału jadłospis, który się na nią składa, jest odpowiednio skomponowany, by każdego dnia posiłek był inny i zachęcał do dbania o siebie. Dla nas 1 łyżeczka lub 100 g danego produktu robi sporą różnicę, ponieważ wiemy, że ludzie powierzyli nam swoje zdrowie.

Jeśli cierpisz na cukrzycę otrzymasz u nas odpowiednio skomponowany jadłospis dla diabetyka, który pozwoli Ci unormować swój stan zdrowia.

Dieta bezglutenowa i bezmleczna jadłospis posiada bardzo zróżnicowany. Składa się on z 5 posiłków dziennie, więc bez większych oporów możesz zabrać go wszędzie ze sobą i mieć pewność co do tego, że spożywasz prawidłową ilość składników odżywczych i witamin, które są Ci potrzebne do funkcjonowania. Jeśli interesuje Cię dieta bez laktozy jadłospis otrzymasz na cały tydzień, co jest niezwykle wygodne. Już wiele osób przekonało się o tym, że nasz dieta bez glutenu i laktozy efekty daje niesamowite i alergia nie przeszkadza w codziennym życiu.

Menu na najbliższy tydzień

Menu może ulec zmianie. Zastrzegamy sobie prawo do wprowadzania niewielkich zmian w menu. Sprawdź  zawsze aktualne menu na stronie naszego partnera Dietly.pl 

Śniadanie
hummus bazyliowy z pieczywem i marchewką
II śniadanie
tapioka mango z musem owocowym
Obiad
kaszotto z soczewicy z grzybami i selerem naciowym z grillowanym kurczakiem
Podwieczorek
żurek z jajkiem
Kolacja
lasagne wołowa z fasolką szparagową
Śniadanie
jajka sadzone ze szczypiorkiem i pomidorkami
II śniadanie
waniliowy pudding jaglany
Obiad
filet z kurczaka w curry z ananasem z brązowym ryżem i surówką
Podwieczorek
ptasie mleczko
Kolacja
ziemniaczane massaman curry z kurczakiem
Śniadanie
kanapki keto z kurczakiem i warzywami
II śniadanie
pudding ryżowy z masłem orzechowym i musem
Obiad
wieprzowina w pięciu smakach z ryżem i surówką
Podwieczorek
brownie z batatów
Kolacja
pasztet domowy z chrzanem i warzywami z pieczywem
Śniadanie
sałatka z białej fasoli, szpinaku, awokado i orzechów z pieczywem
II śniadanie
roladki z tortilli z salami włoskim i serem bez laktozy
Obiad
wątróbka drobiowa z cebulką z gotowanymi ziemniakami i surówką
Podwieczorek
chłodnik litewski
Kolacja
sałatka z komosą ryżową i kurczakiem w orzechach
Śniadanie
jajecznica z jarmużem i cebulką z pieczywem
II śniadanie
mus bananowo-orzechowy
Obiad
pieczony dorsz ze szpinakiem z ryżem i surówką
Podwieczorek
szarlotka w kubku z ziemią czekoladową i jogurtem chia bez laktozy
Kolacja
pasta z zielonego groszku z paloną cebulą z orzechami z pieczywem
Śniadanie
jaglanka czekoladowa z wiórkami kokosowymi
II śniadanie
papryka faszerowana kurczakiem, kaszą jaglaną i warzywami
Obiad
gyros drobiowy z ryżem curry i surówką
Podwieczorek
barszcz czerwony
Kolacja
sałatka z ciecierzycą, kaszą gryczaną i warzywami
Śniadanie
naleśniki a’la burrito
II śniadanie
smoothie jabłkowo-malinowe z chia
Obiad
wieprzowina szarpana z ryżem i surówką
Podwieczorek
ciasto szpinakowe
Kolacja
leczo warzywne z ciecierzycą z pieczywem

Co to jest gluten i laktoza?

Warto zacząć od tego, czym właściwie jest gluten i kto powinien z niego zrezygnować na dobre. A mianowicie gluten jest to mieszanina białek roślinnych, która występuje w zbożach takich jak: żyto, jęczmień, pszenżyto, ale i również w orkisz. Cechą glutenu jest kleistość, która powoduje, że ciasto w procesie wyrabiania nabiera ciągliwej konsystencji. Dzięki temu podczas wypiekania rośnie. Jednak u wielu osób, produkty zawierające gluten wywołują silną alergię. Przypadłość ta nazywana jest inaczej nietolerancją glutenu i jest to bardzo groźna choroba, która prowadzi do uszkodzenia kosmków jelitowych. Gdy bagatelizuje się oznaki alergii i nie przestrzega odpowiedniej diety może to doprowadzić do celiakii.

Jeśli chodzi o laktozę, najprościej mówiąc jest to cukier mleczny, a dokładniej dwucukier, który składa się z glukozy i galaktozy. W naturze występuje jedynie w mleku ssaków. Jest ono bowiem źródłem łatwo przyswajalnej energii, stymuluje rozwój zmysłu smaku, a także dobrze wpływa na gospodarkę hormonalną. By organizm poradził sobie z przetrawieniem laktozy potrzebna jest do tego laktaza, czyli enzym, który rozkłada laktozę na cukry proste. Laktozę zawiera między innymi: mleko i produkty mleczne takie jak: mleko w proszku, jogurty, kefiry, sery różnego rodzaju, serki homogenizowane, wiejskie i topione, lody, śmietany, maślanki i wiele innych.

Dieta bezglutenowa i bez laktozy – czy da się je połączyć?

Czasami zdarza się, że przy nietolerancji glutenu pojawia się również alergia na produkty mleczne. Taka dieta jest pozbawiona laktozy i staje się wówczas formą leczenia organizmu, który nie jest w stanie przetrawić cukru, znajdującego się w mleku. Dieta przy tej przypadłości całkowicie wyklucza produkty zawierające laktozę. Czasami po prostu ogranicza się spożycie tego typu produktów, by zminimalizować objawy alergii.

Osoby z pierwotnym lub nabytym niedoborem laktozy, nie są zmuszone do całkowitego eliminowania produktów, które zawierają cukier mleczny. A więc mogą je spożywać tylko w nieco mniejszych ilościach. Ci, którzy cierpią na wrodzony niedobór laktozy obowiązuje całkowita eliminacja produktów, które zawierają laktozę. Żeby nie zagrozić własnemu życiu i zdrowiu, powinny zdecydować się na potrawy bez laktozy.

Są jednak osoby, które tolerują niewielkie ilości cukru mlecznego i śmiało mogą pozwolić sobie na jednorazową dawkę laktozy. Wówczas mają możliwość spożywania produktów mlecznych, które zostały poddane procesowi fermentacji, a są to kefiry, maślanki, kwaśna śmietana, jogurty, a także sery pleśniowe. Są one akceptowane przez alergika, dlatego, że zawarte w tych produktach bakterie probiotyczne produkują laktozę, czyli wspomagają proces rozkładu cukru mlecznego.

Czasami zdarza się, że osoba jest uczulona na gluten oraz laktozę. Wtedy ułożenie diety może być naprawdę trudne, ale bez obaw, ponieważ jedzenie bez laktozy i glutenu jest możliwe. Nasza pomoc może okazać się dla alergików niezastąpiona, ponieważ dieta bez glutenu i nabiału znajduje się w naszej ofercie. Również w tym przypadku postanowiliśmy wyjść na pomoc osobom, które cierpią na te przypadłości, by zapewnić im odpowiednio urozmaicone posiłki na cały tydzień. Nawet przy tak restrykcyjnej diecie jesteśmy w stanie stworzyć posiłki, które ze spokojem dostarczą dzienne zapotrzebowanie organizmu na różnego rodzaju witaminy i minerały. Sprawiamy, że dieta bez glutenu i laktozy będzie smaczna, a co najważniejsze zdrowa.

Jakie produkty bez glutenu i laktozy odżywią organizm?

Dania bez laktozy i glutenu muszą być odpowiednio zbilansowane, by kompleksowo odżywić organizm. Przy nietolerancji glutenu mogą wystąpić niedobory witamin E, A, z grupy B, magnezu, a także kwasu foliowego. Wynika to z tego, że osoba uczulona ma zaburzoną wchłanialność mikroskładników, ale i również dieta ta nazywana jest eliminacyjną, dlatego też należy zadbać o odpowiednie zamienniki, a także suplementację niezbędnych witamin i minerałów. W przypadku diety pozbawionej laktozy sytuacja ma się nieco podobnie, ponieważ wyłączając produkty mleczne, organizm nie dostarcza sobie odpowiedniej ilości wapnia, który jest głównym budulcem kości, a także zębów. Dodatkowo bierze czynny udział w przesyłaniu sygnałów nerwowych, pracy mięśni gładkich, a także mięśnia sercowego.
By nie utracić witamin i minerałów, dieta bez glutenu i laktozy musi zawierać produkty takie jak: sery żółte, jaja, napoje ryżowe, sojowe, a także migdałowe. Sprawdzą się także rośliny strączkowe, owoce i warzywa np. brokuły, czy kalafior, kasza jaglana, a także komosa ryżowa. Uzupełnieniem diety będą orzechy, nasiona maku, chia, a także słonecznika. Bez oporu obiad bezglutenowy z miesem może być przyrządzony dla alergika, ponieważ dostarczy mu wiele cennych składników, które uzupełnią pokłady energii. Na wielu stronach internetowych dostępne są produkty bez glutenu i laktozy lista zawiera wszystkie towary, które mogą spożywać uczuleni na te właśnie składniki.

Czy produkty bez laktozy i glutenu są łatwo łatwo dostępne?

W obecnym czasie dieta bez nabiału i glutenu nie stanowi większego problemu, ponieważ wielu producentów decyduje się na wersje produktów, które są pozbawione glutenu oraz laktozy. Unikanie produktów zawierających gluten i laktozę stało się popularne, przez co są łatwiej dostępne w wielu sklepach spożywczych. Tylko z pozoru wydaje się, że posiłki, jakie musi zawierać dieta bez laktozy i glutenu są niezwykle trudne do przygotowania, a także dostępność produktów. Niewielu jednak wie, że osoby cierpiące na nietolerancję glutenu mogą bez oporów spożywać produkty takie jak: soja, kukurydza, kasza gryczana, soczewica, groch, kasza jaglana i wiele innych produktów, które są do kupienia w praktycznie każdym sklepie i ze spokojem można wykonać z nich dużo smacznych dań.

Jak urozmaicić jadłospis bezglutenowy i bezmleczny?

Są tacy, którzy nie wyobrażają się jak może wyglądać dieta bez pszenicy i mleka, jednak są zamienniki tych produktów. Jeśli chodzi o zastąpienie mąki pszennej w sklepach znaleźć można duży wybór jej bezglutenowej wersji, a przykładowo będzie to mąka ryżowa, gryczana, kukurydzana, sojowa lub z cieciorki. Ze spokojem można z nich wykonać wiele potraw, które dotychczas były spożywane przez alergika. Popularne też są mąki z orzechów, które świetnie sprawdzają się w wypiekach, ale także naleśników. A więc dieta bez mąki pszennej wcale nie jest niemożliwa, ponieważ po odpowiednim zapoznaniu się z właściwościami i typowymi zastosowaniami każdej z nich można wyczarować naprawdę świetne ciasta i nie tylko.

Jednak nie każdy człowiek ma na tyle wyobraźni i czasu na to, by jego dieta bez mleka i glutenu była odpowiednio urozmaicona i ciekawa. Można temu zapobiec, wykupując catering bezglutenowy i bez laktozy. W ten sposób nie trzeba nieustannie kontrolować źródła glutenu i innych składników, które powinny być wyeliminowane z codziennego jadłospisu. Dzięki specjalistom, którzy każdego dnia przygotowują dania dla alergików i nie tylko, kolacja bez glutenu bez laktozy i wielu innych produktów, naprawdę nie stanowi problemu. Jedzenie jest ich wielką pasją, a dodatkowo wiedzą, że dla wielu ludzi jest to niesamowicie ogromnym problemem i dlatego przychodzą z pomocą! Nasi pracownicy dzięki swojemu doświadczeniu wiedzą, w jaki sposób przygotować danie, by zadowolić klienta. Dla niektórych dieta jest bardzo ważną kwestią, od której może zależeć naprawdę wiele.

Utrzymanie zdrowej diety i stylu życia jest trudnym wyzwaniem, jednak z naszą pomocą będzie to dla Państwa przyjemnością. Wystarczy tylko wypełnić formularz na stronie, by otrzymać zarys potencjalnej diety oraz skontaktować się z nami w celu uzgodnienia szczegółów. Jeśli nie wiesz jak dobrac diete, zadzwoń do nas lub sprawdź nasz kalkulator dietetyczny. Wytłumaczymy Ci na czym polega przykładowa dieta Low Carb, a także wymagająca dieta dla dzieci. Gdy interesuje Cię fit catering Wrocław lub fit catering Łódź, możesz zamówić tam również każdą dietę, która jest dostępna na naszej stronie internetowej. Może to być popularna dieta wegetarianska lub dieta odchudzajaca, z której efektów jest zadowolonych wielu klientów.

Gdzie nas znajdziesz?

Nasza firma działa na terenie wielu miast, w związku z tym fit catering Warszawa nie obejmuje tylko tego miasta, ponieważ wybrana przez Ciebie dieta dowóz i pyszne posiłki każdego dnia zapewnia również fit catering Kraków oraz fit catering Katowice. W każdym mieście możliwa jest najtansza dieta na mase, co daje posiłki na mase do pracy, dzięki którym efekty na siłowni będą jeszcze lepsze. Nie jest nam straszna również dieta vegańska, którą odpowiednio urozmaicamy.

W sytuacji, gdy martwi Cię to, że dieta fit jadłospis w niektórych firmach nie jest udostępniany na cały tydzień, u nas tak nie jest, ponieważ fit catering Gdańsk oraz fit catering Gdynia i pozostałe oddziały dbają o to, by jadłospis był udostępniany na każdy dzień tygodnia.