Dieta wegańska, a budowanie masy mięśniowej

Spośród wszystkich mitów związanych z dietą wegańską, najbardziej popularnym jest pogląd, że weganie są chudzi i ciężko im zbudować masę mięśniową z powodu dostarczania do organizmu zbyt małej ilości białka. Czy dieta niezawierająca produktów odzwierzęcych może dostarczać wszystkich niezbędnych składników odżywczych?

vegan blog

Dieta wegańska – z czym to się je?

“Jeść mięso czy nie jeść mięsa”… oto jest pytanie! Negatywny wpływ spożywania mięsa na środowisko zwierzęce, przekonania religijne oraz chęć ochrony zwierząt to tylko niektóre z powodów zwiększenia liczby osób decydujących się na dietę wegańską. Weganizm zakłada spożywanie produktów wyłącznie pochodzenia roślinnego. Dieta jest pozbawiona wszystkich produktów zwierzęcych, w tym mięsa, jajek i nabiału. Plan żywieniowy obfituje głównie w warzywa, zboża, rośliny strączkowe, owoce, orzechy i nasiona.

Weganizm, a sport

Wielu znanych i profesjonalnych sportowców odnosi sukcesy w swoich dyscyplinach będąc weganami.

Wszyscy zmienili stek, mleko i jajka na fasolkę, orzechy i sałatę. Powyższe postacie to świetne przykłady tego, że można osiągać sukcesy w sporcie jako weganin. Czy to może być również opcja dla ciebie? Dowiedzmy się, co jest wymagane, aby zbudować mięśnie i siłę!

Budowanie siły i mięśni na diecie wegańskiej

Dieta wegańska nie dostarcza do organizmu wszystkich niezbędnych składników, w szczególności białka. Nic bardziej mylnego! Kluczem do sukcesu jest odpowiednio zoptymalizowane menu, które dostarczy wszystkich potrzebnych składników. Tworząc program naszej diety Vegan postanowiliśmy kierować się następującymi zasadami.

Bycie weganinem to nie przeszkoda

Dieta wegańska jest w stanie dostarczyć wszystkich niezbędnych składników odżywczych w takich ilościach, by wypełnić zapotrzebowanie osób uprawiających sport. Spożywanie wyłącznie produktów pochodzenia roślinnego pozwoli wam czuć się zdrowo i mieć siłę do aktywnych ćwiczeń.